Продавець Бензопили, бензокоси, перфоратори, дрилі, лобзики, фени промислові розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
816 відгуків
Телефонуйте за номером    +380(73)138-83-72
+380 (73) 138-83-72
+380 (95) 745-13-29
✅ Інтернет магазин ➤ LEX ➤ AL-FA ➤ MAX ➤ ASAKA ➤ EURO CRAFT ➤ Kraft Dele ➤ ProCraft ➤Silver ➤
Кошик

Моторні Автомобільні оливи

Стандарти автомобільних олій

Вибір автомобільної оливи найкраще робити відповідно до спеціальної системи. Це система стандартизації, яку приймають більшість країн світу. У цьому матеріалі ми познайомимо вас із різними системами стандартизації та розповімо, як у них орієнтуватися, щоб не помилитися з вибором мастильного матеріалу.

 

Системи стандартів моторних олив

Зараз використовуються основні типи класифікації SAE і API. Також є стандарти ACEA і ISLAC:

Олії маркуються літерами та цифрами. Перша буква позначає для якого типу двигуна воно призначене. Друга літера визначається за роком випуску двигуна. Чим далі буква за алфавітом, тим новіший рік випуску. Буквой W позначений зимовий вигляд олії. Цифрами позначають, у яких температурних діапазонах застосовується олія.

Стандарт API був розроблений у 1947 р. Наявні стандарти моторних олив за системою API дають змогу підібрати оливу за такими характеристиками:

1) тип палива (для бензинових двигунів перша буква в назві S, для дизельних — C, універсальна олива має подвійне літерне позначення);

2) рік випуску двигуна (друга буква в назві для бензинових C, D, E, F, G, H, J, L, M, для дизельних моторів B, C, D, F, G, H, I).

Аналогічне маркування розроблене європейськими фахівцями (АСЕА):

А — мастильний матеріал використовується в бензиновому приводі;

В — суміші використовуються для легкових машин;

С — для моторів, що працюють на двигунному паливі або бензині;

Е — олії, розроблені для вантажного транспорту.

За оптимальною в'язкістю визначається міжнародний стандарт SAE. Олія для мінусових температур має маркування W. Діапазонам температур відповідають такі цифрові позначення:

20W — 10-15 градусів зі знаком мінус;

15W — 15-20 градусів;

10W – 20-25 градусів;

5W – 25-30 градусів;

0W — 30-35 градусів морозу та нижче.

За плюсових температур використовується таке цифрове маркування:

30 — застосовується за температур плюс 20-25 градусів;

40 – 35-40 градусів тепла;

50 – 45-50 градусів;

60-50 градусів спеки та вище.

Якщо немає можливості використовувати однакову оливу, то нову потрібно купувати того ж виробника. За рік випуску двигуна літери мають відрізнятися не більш ніж на дві позиції. Придбати оливу краще для попередніх років випуску. Наприклад, якщо автомобіль із бензиновим двигуном випущений у 2000 г, то за стандартом йому потрібна олива з маркуванням SJ. У крайньому разі підійде маркування SH і SC.

ACEA передбачає європейські стандарти фізико-хімічних досліджень, введених 1996 р. Однак з 1 березня 1998 р. класифікація була піддана переосмисленню, унаслідок якого були введені інші норми, що діють з 1 березня 2000 р. На основа цього повне найменування стандарту — ACEA-98.

Європейський стандарт має сильну схожість із міжнародним API. Однак ACEA вимогливий за низкою параметрів:

— бензиновий/дизельний двигун позначається буквеними символами — А або В. Клас А передбачає три ступені застосування, клас В — чотири;

— вантажна машина (дизельна силова установка) й що експлуатується в жорстких умовах, позначений буквою «Е». Чотири ступені застосування.

Легкові автомобілі із сучасними силовими установками (BMW, VW Group) обладнані прогресивними електронними системами. Вони відповідають стандарту ACEA і вимагають особливого складу олії.

Американські виробники автомобілів разом із японськими мають власний стандарт і класифікацію — ISLAC. Він практично повністю ідентичний міжнародному API, тому вибрати можна й те, й інше.

Маркування для бензинових двигунів:

GL-2 (ISLAC) = SJ (API);

GL-3 (ISLAC) = SL (API) відповідно, і так далі.

Група JASO DX-1 виділена окремо — це японські машини з турбодизельними силовими установками, що відповідають стандарту ISLAC. Це маркування також підходить для сучасних моторів із високими екологічними нормами та обладнаними турбонаддувом.

Класифікація за ГОСТом застосовувалася в СРСР, а також у країнах-союзниках, де використовувалася техніка радянського зразка. Стандарти передбачають властивості в'язкості/температури, сферу застосування. Класифікація API в межах ГОСТ позначається російськими літерами. Заборонена буква відповідає за конкретний клас і вигляд силового агрегата.

Аналогично и с SAE. Тільки замість літери «W» (зима) пишеться російська «З».

Правильний вибір оливи — основа працездатності двигуна

Щоб грамотно вибрати моторну оливу, крім маркувальних позначень/температурних критеріїв експлуатації автомобіля, потрібно дотримуватися додаткових критеріїв:

— для нового мотора, який не виробив чверті від заявленого ресурсу, треба вибирати оливу 5W30/10W30 (SAE);

— двигун із середнім напрацьованим ресурсом (25-75%) лояльніший. Для нього можна вибирати моторну оливу типу 15W40/5W30/10W30 — зимова експлуатація. Універсальна експлуатація: 5W40;

— відпрацьований ресурс — 75% і більше. Рекомендовано вибирати 15W40/20W40 (SAE) — літо. Зимова експлуатація: 5W40/SAE 10W40 (SAE). Універсальна: 5W40 (SAE).

Олива в двигун треба заливати тільки від перевіреного виробника — так мотор слугуватиме довго та не створить неприємностей.

Сучасна різноманітність автомобільних олій і можливостей їх застосування не звільняє автовласників від необхідності мати документальне підтвердження права на водіння машини. Тому якщо у вас поки що немає міжнародного водійського посвідчення, поспішайте їм завестися. Оформити водійські права міжнародного класу можна прямо на нашому сайті.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner